V novinách o našem závodě

Neratovická dvěstějednička

20. února 2016 se v našem městě uskuteční první ročník extrémního závodu v běhu do schodů nazvaného Neratovická dvěstějednička. O tom jak tato akce vznikla a co vše její organizace obnáší, nám poví Michaela Landová, žena která to vše vymyslela.

N Jak vznikl nápad na uskutečnění takového sportovního podniku?

Letos jsem se podruhé zúčastnila Beskydské sedmičky, což je závod, při kterém musí člověk beze spánku uběhnout nebo ujít devadesát kilometrů během třiceti hodin.A mě bylo líto, že něco podobného není u nás v Neratovicích. Samozřejmě, že se u nás pořádají pravidelné běžecké závody jako je Běh o pohár starostky města nebo výjimečné jako byl loňský běh k výročí začátku Velké války. Ale já jsem chtěla něco šílenějšího, tak mě napadlo tohle.

N Co všechno je třeba zařídit?

Nejdříve ze všeho se musela vybrat budova, kde se poběží. Kulturní dům není nejvyšší ve městě, ale rozhodlo, že vedle schodiště je sál Společenského domu, který bude sloužit jako zázemí pro sportovce a jako místo pro konání doprovodných programů. Kulturní dům patří městu, takže jsem musela podat žádost na radu. Sál patří Společenskému domu, proto jsem s jeho ředitelem Ivanem Friedem řešila termín konání, aby se nekryl s pořádáním plesů. A také jsem informovala pana Švejdu z firmy Klokoč, která budovu spravuje.

N Pomáhá Ti někdo s organizací?

První, komu jsem řekla o svém nápadu, byl Jiří Bartoš. Myšlenka se mu velmi líbila tak, že sel ihned počítat schody. Těch je dvěstějedna a Honza Pelej, další kdo o tom věděl, na základě tohoto čísla vymyslel název závodu a navrhl jeho logo. Dále jsem oslovila Ondřeje Čerepušťáka, který je atletický rozhodčí a má zkušenosti s organizováním závodů. Probírali jsme spolu pravidla, za kterých de poběží.  Ale hlavním a oficiálním organizátorem je Sdružení pro Neratovice, jehož jsem členkou. Abych nezapomněla, na každém takovém závodě musí být přítomen zdravotnický personál, takže jsem musela sehnat nějaké ty lapiduchy.

N Kdodalší závod podpoří?

Chtěla bych to pojmout jako sportovní svátek a proto jsem se snažila oslovit co nejvíce neratovických sportovců. Velké nadšení projevil Martin Chabada, majitel hokejového klubu Buldoci. Hokejisti se zúčastní závodu a zároveň přiloží ruku k dílu jako pořadatelé. Ještěnadšenější byl Richard Wiesner vedoucí Spartan Race Neratovice. Jeho členové dokonce ode mne dostali nabídku, že jednu z kategorií si mohou ušít na míru.

N Když už jsme u těch kategorií, jak budou rozdělené?

Hlavní je Elite. Dělí se na muže a ženy. Dělení dále pokračuje na juniory- juniorky, muže- ženy, seniory –seniorky. Je od šestnácti let a běží se až nahoru. Hobby je pro ty, co si to chtějí pouze zkusit. Opět se dělí na muže a ženy, je od dvanácti let a poběží se pouze asi do osmého patra. Kategorie Spartan. Jak bylo výše řečeno, jak si ji členové klubu udělají, takovou ji budou mít. Pravděpodobně poběží se zátěží. A poslední je dětská, pro závodníky od nula do dvanácti let.

N Kolik bude startovné a co vše za ně závodníci dostanou?

Startovné bude dvě stě korun a každý, kdo poběží, dostane na památku tričko, startovní číslo, účastnický diplom. V ceně je také občerstvení.

N Co sponzoři?

Sponzoři se jenom hrnou a chtěla bych je zde jmenovat a tím jim poděkovat. Dan Pelej z Hadaprintu nám potiskne dvě stě triček. Luboš Vosáhlo z Kodak Expresu věnoval pro vítěze dětské kategorie hrnečky s logem závodu. +další

N Jak ý bude doprovodný program?

Ve starém sále vystoupí buď Mlékojedi nebo Mošňáci a svoji exhibici předvedou karatisti. Chtěli jsme také, aby byl první ročník zaznamenán jak fotograficky, tak filmově. Proto jsem požádala fotografy J. Peleje, J. Pecháčka, M. Hvězdu a Švejdu aby fotili jako o život. A kvůli filmovému záznamu máme domluvené dokonce dva filmové štáby. O obou se psalo zde v Neratovinách. Jsou to Va – Vei film a Duchy Production. Každý z nich jistě přijde s jiným pojetím a výsledek určitě bude zajímavý.

N Chceš říci něco na závěr?

Každý je vítán. Ať jako závodník, pořadatel nebo divák. Bude to první ročník, takže určitě bude mít nějaké mouchy, ale společně je vychytáme, a když se vše povede, můžeme se těšit na ročník druhý.

N Děkuji za rozhovor. Ať se daří

Pavel Přemysl Šanda